Äääntligen

Jag säger som Gert "Äntligen". Nu är det gjort och det gick bra. Jag är så himla glad att jag tog mig i kragen och ställde upp i år igen. Även om jag inte alls var lika förberedd som förra året gick det över förväntan. Dom första 5 km var inga problem, benen och ryggen kändes helt okej. Fram till milen gick det också hyfsat, men runt 12 km började ryggen ömma och jag fick stanna och gå några hundra meter. För varje tillfälle jag stannade blev benen tyngre och tyngre. Tack vare en fantastisk support från alla människor längs vägen och många roliga människor att ta rygg på lyckades jag i alla fall ta mig upp och nerför Avenyn. Dom sista kilometrarna tills mål var som förra året en pina. Segt och ont. Men gud så lycklig och glad jag var när mållinjen passerades. Tid: 2:30, bara fem minuter sämre än förra året. Jag hade satt upp ett mål på 2:40-2:50, så jag är helnöjd.

Bror lyckades också ta sig runt och det ska han ha all heder för. Kul att göra något ihop och hela dagen var mycket lyckat. Tack till Berit som ställde upp med dusch och lite mat efter loppet, men allra störst tack till min underbara sambo Lisa som ställde upp och hjälpte oss hela dagen. Du är underbar älskling!!!

Jag har inte helt bestämt mig än, men om Mattias, eller för den delen någon annan av er som läser detta, ställer upp nästa år, betalar jag in anmälningsavgiften på stört. Det ryktas om att min syster och eventuell far ska springa nästa år. Jag håller tummarna.

//Henke

PS! Bilden på mig efter loppet med kaffe i handen är förvanskad och omgjord i fotoshop:)
Kolla in bilder och kommentarer från lördagen här:
http://fittatillgoteborgsvarvet.blogspot.com/

Kommentarer
Postat av: Stina Johansson

Bra jobbat grabbar!Tack Lisa och Berit för sponsring av Henrik och Rickard.

2009-05-18 @ 07:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback