Katastrof på Fliskärsvägen...

Allt är kaos!!! Föräldrarna ringer och säger att TV:n är trasig! I sin analytiska felsökning bestämmer de sig att ta boxerkortet från boxen på övervåningen och sätta i TV:n på nedervåningen. Problemet är bara att man måste ha en korthållare innan man stoppar in det i TV:n. Så nu ligger kortet inne i TV:n och går inte att få ut. Jag går min promenad ut till syrran och hämtar bilen, sen åker jag på utryckning!

2 timmar senare...

Jag tror jag ska sadla om och bli hjärnkirurg eller något annat som kräver enorm precision, stadig hand och fingerfärdighet (det lät som en beskrivning av en cell på fångarna på fortet). För jag fick ut deras kära boxerkort med hjälp av en pincett och tålamod.

Känslan när de ringde upp mig var ungefär som om ett barn trillat ner i en brunn eller liknande. Normalt sett så brukar jag ringa dem och säga att jag skulle behöva tvätta bilen t.ex. och ofta (alltid?) så brukar det jag ska göra i pvik "av en slump" inträffa runt middagen. Men denna gången var det mor & far som sa "Kan du kommat hit och hjälpa oss?! Du får mat!"

En skön vårpromenad ut till nötö och runt kyrkfjärden hann jag med tillsammans med min far också, och lite kaffe. Det behövdes efter denna traumatiska långfredag som på fliskärsvägen, om det velat sig illa, kunde ha blivit väldigt lång... 

Kommentarer
Postat av: Far

Vad gör man inte som förälder för att barnen skall ta sig runt på Göteborgsvarvet.

Hela showen på Fliskärsvägen var noga regisserat och uttänkt för att få ut Rickard på en ordentlig promenad.Träningsdosen måste definitivt ökas om det hägrande målet skall nås.Det är ju lika viktigt för oss att sönerna tar sig runt som för dom.

Vi vill inte stå med skammen som ett brutet Göteborsvarv på futtiga 2 mil innebär.Vår delaktighet i succe eller fiasko har ju en lång historia.

2009-04-10 @ 22:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback